lunes, 23 de enero de 2012

Reflexión literaria

In 2003, the novelist Charles Baxter, author of The Feast of Love and the short story collection Gryphon, wrote a curious essay for The Believer about how fiction writers were no longer taking the time to describe the facial features of their characters, at least not to the exacting extent that Charles Dickens, Henry James, Thomas Hardy and others did during the 1800s. “In the practice of any art, there are some procedures and practices that artists somehow forget how to do through neglect or distaste or their inability to concentrate their imaginative forces,” Baxter wrote. “Something had been given up.”

En 2003, el novelista Charles Baxter, autor de The Feast of Love y el libro de relatos Gryphon, escribió un curioso ensayo para The Believer sobre cómo los escritores de ficción ya no dedicaban tiempo a describir los rasgos faciales de sus personajes, al menos no con la amplitud con la que Dickens, Henry James, Thomas Hardy y otros lo hacían durante el siglo XIX. "En la práctica de cualquier arte, hay algunos procedimientos y prácticas cuya fórmula los artistas olvidan por descuido o repugnancia o por incapacidad para concentrar las fuerzas de su imaginación", escribió Baxter. "Algo se había perdido"

Comienzo de la crítica de Stephen M.Deusner al disco Cyrk, de Cate Le Bon, en Paste Magazine.

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